30 nov 2007

Ruim een kwartier langer sporen tussen Leuven en Antwerpen

De nieuwe dienstregeling die de NMBS op 9 december invoert, houdt voor de reizigers vanuit Leuven geen verbetering in. De IC O (Maastricht ? Luik ? Brussel) rijdt nog steeds Leuven voorbij. De stoptreinen (Leuven ? Brussel ? Braine-le-Comte) geven zowel te Leuven als te Brussel geen aansluiting op de Intercitytreinen tussen Brussel en Luik. De rechtstreekse verbinding Leuven-Mechelen-Antwerpen gaat er in de weekends zelfs sterk op achteruit. De trein zal vanaf 9 december 68 i.p.v. 52 minuten nodig hebben om beide provinciehoofdplaatsen met elkaar te verbinden. Ter vergelijking. Op werkdagen doet de huidige IR er 45 minuten over om de 49 kilometer tussen Leuven en Antwerpen te overbruggen. Wat op zich evenmin snel kan genoemd worden. Wellicht zijn de werken aan het spoor te Kontich verantwoordelijk voor de langere rittijd in het weekend. Gemeenteraadslid heeft dan ook enkele vragen: "Wij vragen dat na het beëindigen van deze werkzaamheden de treinen tussen Leuven en Antwerpen opnieuw sneller zullen rijden. Door via Mechelen-Nekkerspoel te rijden kan de rittijd zelfs op werkdagen ingekort worden omdat het tijdrovend kopmaken te Mechelen dan wegvalt. Hopelijk komt er zo ooit een treinverbinding tot stand die beide provinciehoofdplaatsen waardig is."

Marleen Demuynck

Marleen Demuynck (gemeenteraadslid)

Reacties

Vennligst sjekk din e-post og klikk på lenken for å bekrefte din nye e-postadresse.
Cookies op groen.be

Groen gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de website goed te laten functioneren. Deze cookies verwerken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig.

Als je daarvoor toestemming geeft, maken we ook gebruik van marketingcookies. Die stellen ons in staat om de website beter af te stemmen op jouw voorkeuren.

Je kunt je instellingen altijd weer wijzigen op de pagina over de cookies.

Voorkeuren aanpassen
Alle cookies accepteren